Tibeti hangtálak

IMG 8980

A hangtálak felhasználása nagyon régi korokba vezet vissza bennünket.
Tibetben a buddhizmus megjelenése előtt a Bon vallás volt elterjedve, az akkor ott élő emberek a hangot megszenteltnek tartották és rituáléikban a hangok fontos szerepet kaptak.

A hangtálak elterjedtek Indiában, Kínában, Tibetben, Burmában, Nepálban, Taiföldön, Japánban, Koreában. Mongóliában és Kambodzsában is.
Állítólag a szkíták is ismerték és használták a hangtálakat. Szent tálakként tisztelték őket, melyek újra képesek voltak létrehozni a világot teremtő rezgéseket és gyógyításra is használták őket.

Az általam használt tálak és gongok Peter Hess által kontrollált terápiás eszközök. Nepálban készülnek kézi munkával. Egy-egy hangtál elkészítése több napot is igénybe vehet. Készítésüknél 7-12 fémet használnak. A 7 bolygó fémén kívül, melyek az alábbiak:
arany – Nap
ezüst – Hold
higany – Merkúr
vas – Mars
ón – Jupiter
ólom – Szaturnusz
még további ötöt használhatnak fel, melyek az alábbiak:
cink – feszült állapotok ellen hat jótékonyan
meteorfém – fokozza az általános vitalitás
bizmut - az emésztőrendszer működését erősíti
galenit - izületi gyulladásoknál jótékony
pirit - erősíti a tüdőt

A tálak fair trade során jutnak el Európába, Németországa, Magyarországra. A tálakat készítő kézművesekkel fair szerződéseket kötnek és a családoknak biztos megélhetést jelent ez a kemény munka.

Gongok

IMG 8967

Tam-tam gong
Ezeket a hangszereket kézi munkával, kovácsolással készítik. Enyhén ívelt a felületük, befelé ívelő peremrésszel. Ezen peremrész miatt a tam-tam gong hangja sokkal „kiszámíthatóbb”, egy pont felé tartóbb, mint a Fen-gongé.

Fen-gong
Alakja miatt a hangrezgések könnyebben terjednek szét, erősen megmozgatja a levegőt. Ezért „szélgong”-nak is hívják. Bronz ötvözetből készül, (18-20% ón és 80-82% réz). Az összetételen kívül az elészítés módja (először gépi, a végső fázisban intenzív kovácsolási folyamatban gyúrja át a fémet a készítője) is befolyásolja a hangminőséget.

 

Tao-hárfa

IMGP0976

A Tao-hárfa egy különleges húrozású és hangzású hangszer. Különleges, gyönyörű hangja van, sokan a víz csobogásához hasonlítják. A hárfán való játék során születő zene intuitív és élő és mindig más. A ritmus és dallam, intenzitás, vagy finomság közti játék miatt könnyebben árnyalhatóvá válnak az érzelmeink, melyeket aztán a relaxációból kijöve gondolattá formálódnak, majd szavakká, és így lassan hozzáférhetővé válnak az egyén számára mélyebb, rejtettebb tartalmak is. Amikor ezek tudatossá, kimondhatóvá, megfogalmazhatóvá válnak, akkor tud a feldolgozás megkezdődni, ami maga a gyógyulás. Peter Hess-féle, tibeti hangtálakkal folytatott munka jól harmonizálható a tao hárfával. Mindkét esetben a művészivel hatunk a hangok, a zene által. A zene közvetlenül hat a lélekre és ez fordítva is igaz, a lélek rezdüléseit közvetlen módon lehet egy hangszerrel kifejezni. Míg minden más művésznek van fizikailag megfogható terméke, egy festmény, vagy szobor, költemény, vagy prózai mű formájában, addig a zenének nincs. A tovaszálló hangok ezek, és a lényeg a hatás, melyet bensőnkben kelt, érzelmek formájában. A zenének ezt a hatását használja a világon hangversenyezők többsége.
Az ősi tibeti vagy ayurvéda gyógyászatban használták a rezgéseket, a rezonanciát, fontos szerepük volt a hangtálaknak, gongoknak. Később, a modern nyugati orvoslás is felfedezte a rezgésben rejlő gyógyító erőt. A természetes forrásból származó rezonancia olyan finomsággal bírnak, melyek az embert és az emberi lelket közvetlenül tudják megszólítani.

Felhasználási területek:

  • relaxáció
  • stresszoldás
  • szorongások oldása
  • érzelmi blokkok oldása

Általános hatás:

  • öngyógyító folyamatok javulnak
  • koncentráció javul
  • döntési képesség javul
  • általános közérzet javul
  • testi tünetek, fájdalmak javulhatnak (fej, hát, derék)